söndag 14 juni 2009

Söndagkväll

Åter igen har helgen gått i rasande fart.
Fredag kväll var jag till uf-lokalen på talko. Hela
lokalen städadets upp. Själv var jag ute och hjälpte
till att plantera byns blomlådor. Och de blev riktigt
fina. Tog kort med telefonen så fort jag får över
bilderna till datorn skall jag visa dem.
Men jag hann också att tvätta fönstren på utsidan.
Efteråt bjöd uf styrelsen på smörgåstårtor och dricka.
Riktigt smaskigt!!

Lördag samlades papper in här i Pörtom, barnen och gubben
var med och hjälpte till.
Själv var jag hemma och tvättade fönstren på utsidan, så
nu ser vi allt som händer ute. Efteråt tog jag hem krukorna
med sommarblommor. Nu är det så fint ute.
Sedan var jag med barnen till deras faster i Nämpnäs.
På kvällen var vi till Töjbyskären på årliga "Formel-I" festen.
Fick jätte god mat och så hade vi tävling mellan kvinnorna
och karlarna. Spelade krocket, kastade pil och spelade Mölky.
Efter mycket fuskande(Gubbarna) och käftande så var det vi
KVINNOR som vann. Som vanligt!!!
Men vi hade en riktigt trevlig kväll, det enda som inte var
så bra var KRANKARNA. Det fanns massor där, tänk vad de kan
förstöra en så fin sommarkväll.

I dag har jag inte gjort så mycket. Har vikit lådor och
varit ut i trädgården lite.
Tll sist skall ni få se en bild på min härliga syrenbuske.
Den har dubbla blommor och doftar så härligt.



Och nästa vecka är det midsommar veckan. Hoppas att vädret
blir fint till midsommar. Vi skall då på konfirmation här i
Pörtom.
M-G

Inga kommentarer: