torsdag 16 juli 2009

Mögeltvätt.








Förra helgen firade vi Jespers födelsedags kalas på
villan i Tjärlax. Men enligt hur det såg ut på parkeringen
på lördan så...

kan man nog tro att det var något annat på gång än ett
11-års kalas.

På onsdagen efter vi hade packat tomater åkte vi igen till
villan. Hade med cyklarna också så vi tog en cykel tur till
Tjärlax camping för att äta glass.


Efteråt blev det bastubad och simmning. Vattnet har blivit varmare
nu, det var 18 grader mot 11 grader över helgen.

I dag har vi mögeltvättat villan och vi är helt
nöjd med resultatet. Den har varit så mörk i färgen på flera ställen.
Före:

Efter:


I kväll har jag varit på orienterings träning till Norrnäs.
Tänk att jag följer frivilligt med ut i skogen.... jag har
ormskräck. Det var också nåt som prasslade på fram för fötterna,
ett litet skrik från mej kom men som tur va så var det en liten
ödla.
Så allt gick nog bra men det var TUNGT!!! Själv tittade jag inte
på kartan utan följde med mina orienterings vänner.
Här är några bilder från vår skogstur.




I morgon är det att börja packa tomater igen kl 06.00 Gäsp... Och på
kvällen gäller det, för då är det Nylundkampen i Molpe. Då gäller
det att ge allt vad vi har för att få hem pokalen igen med oss.
M-G

1 kommentar:

Anka sa...

Hahahaa! Mamm sir ju verkligen vilse ut! Å behöver man skyddsglasögonen i skojin?