torsdag 1 april 2010

Påsk!

Här har det städats och jag har plockat
fram lite påsk pynt.
Blev inte så mycket för det skall snart
bort plockas igen.
Skall dela med mig lite av mitt påskpynt.

Dessa två söta kaniner får sitta i
"fönstret" på öppna spisen i gillestugan.


Ännu har jag inte köpt hem påskliljor utan
har gula tulpaner istället.



Trevligt med dessa tulpaner då det finns tre
blommor på samma stjälk.



Barnen har fått påskhäxorna som pryder
bordet i vardagsrummet. Vackraste utseende
har de inte.



Den här söta kransen har gjorts av dottern i skolan,
för nåt år sedan. Jag tycker den är väldigt fin.



I går när jag var till affären såg jag
en ny häftig frukt.
Drakfrukt eller Pitahaya heter den.



Drakfrukten är en kaktusfrukt, är en
nyttig frukt som skyddar huden.
Fruktköttet är saftigt och antingen vitt,
rött eller någon nyans med mängder av
små svarta kärnor.



Smaken är mild och söt. Liknar mycket i
smaken till Kivi, tycker jag.
Mängden kalorier är låg, fruktköttet
innehåller c-vitamin, kostfibrer, lykopen
och annat nyttigt. Trevligt att använda i
smoothies, sallader eller sorbet.
Ingen dålig frukt då min hud kommer att bli
så len.



♥Önskar er ALLA en riktigt GLAD PÅSK!!!♥

M-G

8 kommentarer:

lovefriidrott sa...

Sååå fint du pyntat.

Önskar dig med en fin fin påsk

Kram Sari

Smycka dig sa...

Tack för kommentaren hos mig!! jag älskar alla högtider för de för alltid med sig glada männinskor;D

Vackra tulpaner pryder alltid ett bord..de är mina favvos.

Glad påsk
kram Lotta

Lyckoslanten sa...

Tack snälla du för all uppmuntran!
Se där så kom glada påsken in i ditt fina och välstädade hus. Nu får jag nog flyga fram på kvasten med dammtrasan i högsta hugg mellan rummen om det ska bli påskfint här! ;o) Glad Påsk!

Annelis hantverk sa...

Trevligt med litet påskpynt i alla fall om än det är bara en kort tid! Så häftig frukt!
Glad Påsk!

Vform sa...

Oj så många bilder du bjuder på!
Kransen var så gullig :)
Ska måst försöka våga pröva något nytt också ... som t.ex. olika frukter! Häftigt!

Glad Påsk till dig också!

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har pyntat.
Den där frukten såg riktigt rolig ut, den får jag nog ta och prova på.Speciellt som den hade så många fina egenskaper :)
Glad Påsk!

Jessica sa...

Glad påsk! Har inte blivit så mycket pyntat här i år..men några detaljer har smugit sig in! Kikade på den där frukten i butiken i veckan..i Barcelona fanns det härliga Pithaya-smoothisar på marknaden..fina egenskaper verkar den ju ha :)

Anonym sa...

Hej!
Mor Ulla ha läita ett hande drakfruktin i bodan men itt hitta an, kvan ha du tjyöft an?
Glad påsk
Annika