måndag 20 september 2010

Fruktfat

Nu känns det verkligen som att mina ben är
för korta på baksidan..... har varit och tagit
upp potatisen i kväll. Inte maskinellt utan krattat
upp dem. Skörden tycks vara lite sämre i år men det
var stora "bamsiga" potatisar.
Så nu får vintern komma.... nej, det finns nog
massor som måste göras ute ännu.

När jag gjorde ett besök till blomster affären i vår
stad så hittade jag nåt som fick följa med mig hem.
Användningen blev idag till fruktfat. Även den
hjärtformade blomman köpte jag också.





Jag blir väldigt glad om ni lämnar ett avtryck efter er!
Ha en skön kväll!!!

M-G.

9 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad snyggt fruktfat.Bara så himla snyggt.Fin murgröna tycker det är fint med hjärtformade eller bara på båge.Ja det var snygga saker som fick följa med hem.Ha en skön kväll kram Rita ♥

Galleri MochB sa...

Antar att ni har större potatisland än oss ;O) Fina saker du köpte på blomboden! Borde också köpa hem lite fräscha grönväxter...

Vform sa...

Hej!
Vilket fint fat du hittat!
Passar säkert till många olika endamål så småningom ... tänker tex på julen :)
Hör av er bara när fönsterkarm hittats ;)

Fortsatt skön vecka!

alegni sa...

vad fint, "moster"!
våra skruttar till potatisar har också blivit upptagna, men det var nog den minsta skörden sedan vi flyttade hit för femton år sedan. å andra sidan är vi inga stora potatiskonsumenter, så det gör inget :)
nu får mer än halva potatislandet stryka med för vi har ett växthusbygge på g mitt i päärolande!

Livet på Vestergård sa...

Vilket fint fruktfat! Jag förstår att det fick följa med dig hem.
Vi har minskat vårt potatisland betydligt mot vad vi hade förut. Det var nästan mera jobb än vad det gav med landet. Men lite vill man ju ha i alla fall.
Ha en bra dag, trots regn och rusk!

Skogsdoft & havsbris sa...

Potatisupptagning tar nog på det! Men egen potatis till vintern är ju inte illa! Vi har inget potatisland, maken är emot allt vad potatisland heter sen han växte upp. Men t o m han erkände nu i sommar att visst vore det roligt med ett LITET land i alla fall! Så får se om det blir av framöver...
Jättesnyggt fat du hittat, och blomman är också fin!

Skogsdoft & havsbris sa...

Glömde svara på din fråga om jag ska åka på bloggträffen. Jo, jag och Ingela ska åka! Vad synd att du inte kunde komma, får ju hoppas det blir fler träffar så att kanske fler har möjlighet att delta! Kommer att bli kul i varje fall, något att se fram emot! :)

Lyckoslanten sa...

Trevligt på våra möten, eller hur? Korta ben på baksidan brukar jag få när jag har mätt längdhopp åt alla skolans elever gånger tre försök! ;o) Mina föräldrar sköter om potatisodlingen, men vi är dåliga mottagare eftersom vi bara äter batatpotatis här hemma!
Har konstaterat att man kan hitta ett och annat när man handlar blomster!
Tror vi ses på lördag! :o)

Louise sa...

Snygga nya prylar , både fruktfatet och blomman!