söndag 29 maj 2011

Kravlat mig upp ur bloggdvalan.

I dag är det verkligen deppigt väder. Regn och åter
regn.
Så det passar verkligen att jag tar mig ur blogg dvalan.

Förra helgen var jag med till huvudstaden på stafett-
karneval. Det var en riktigt trevlig resa och vädret var
ju riktigt skapligt då också.
Lördag morgon hade vi en guidad rundtur i Helsingfors.
Det var den bästa rundtur jag varit med om i vår huvudstad.



Snart börjar vår utbyggnad bli inflyttnings klar. Som
bäst så tapetseras det där.


Den här rosa tapeten kommer i "basturummet". Svårt att få
den fotad, men den är jätte fin i verkligheten.

I helgen har jag varit och planterat blomkrukor. Finns så
mycket fina blommor så det är svårt att bestämma vilka jag
vill ha.





Hmm..... alla krukor är ju inte mina....

Och nu börjar det vara dags att packa åt sonen som skall
åka några dagar på läger till Kilen.

Hoppas det inte dröjer lika länge tills nästa inlägg och jag
skall försöka hinna besöka era bloggar också.
Ha det bra!!!

M-G

4 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så roligt att få se ett livstecken här på bloggen:)
Hoppas att vi snart slipper det här regnet nu.Sonen får säkert trevligt på Kilen oberoende av regnet, men visst är det roligare om solen får lysa.
Så vackra blommor du planterat. Jag skulle också ha svårt att välja bland alla vackra.
Kommer att bli bra där i er utbyggnad!

alegni sa...

ojoj, vilken blomsterprakt! tänk om man fick alla dessa ;)
här är sonen också på vift - först på brandkårskongress i kimito fre-sön, och i kväll har han tagit bussen från kimito till huvudstan, där han ska på urvalsprov i morgon och eventuellt också på tisdag eller onsdag, beroende på hur de första delarna i provet utfaller i morgon.
kram

Lyckoslanten sa...

Se där dök du upp! Bra om den guidade turen upplevdes bra även för er mera vuxna! Jag är verkligen "efter" i år. Har inte ägnat en tanke på uteblommor ännu. Trevligt med utbyggnaden och jag vet att lägerskolan blir kul! ❀

Vform sa...

Nå men hej ;)
Trevligt! Och vilka härliga blomkrukor ... tänker på att det börjar bli dags sådana!
Men sommar behöver vi först ...
H.fors är nog jättefint, åtminstone då man blir guidad!
Ses! V.