lördag 14 april 2012

Är det här våren??!!

Snö igen.....
Nu tycker jag det börjar bli dags för vårtecken.
Penseer som flyttades ut på vår gård fick en snöig början.


Men ett säkert tecken på att det går mot sommaren är i alla fall de
första mognade tomaterna från växthuset. Mums!!

Den fina skålen finns i webbshopen Cadora.

Har inte haft nåt humör att vara ute så jag har tagit det lugnt med lite läsning.

Den fina Gerberan odlas av mina vänner. Jag gillar den rosa färgen.
Blomkrukan finns också i vår webbshop Cadora.


Nu börjar det bli dags att göra mig färdig för att åka på besök till ett nytt renoverat hus.

Ha det bra! Tjingeling!!

M-G

7 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Hoppas att penséerna klarar sig! "Takatalvi" är inte så trevligt men det lär ska vara bra för växtligheten. Man får se det positiva i allt! ♥

Louise sa...

TesoomTomater i eget växthus redan!! OJ så gott!

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Tittar in för att önska dig en mysig och solig söndag.
Kram Agneta

Sabina sa...

Hej!
Vad roligt att du hittade in till mig igen! :)
Ja, sommaren tycks dröja - se det positiva i det och njut inomhus med en bra bok, det har jag gjort hela helgen :)
Vilket fint hus du har, verkligen! Inte vilket vanligt hus som helst.
Kram Sabina

nattugglan sa...

Ja fy för snön..o mera har de lovat tills nästa vecka(tisdag)...Mycket fina saker det finns hos cadora!!Jag tycker oxå om gerbera.

alegni sa...

åh, låter underbart med tomaterna! det dröjer nog länge ännu innan vi får njuta av våra, men alldeles för fort är vi där...
kram

Nette Cecilia sa...

Underbart med tomater ,synd att det ska bli så här nu när man vill sätta ut blommor ,kram Nette