torsdag 13 september 2012

Vingård och Hemligt paket.

För nån vecka sedan var jag på besök till en vingård i
Sundom, Sundom Wine.
Inte i min vildaste fantasi kunde jag tänka mig att det finns
vinodling här i nejderna.
Kaarlo Nelimarkka är den duktiga odlaren.


Druvklasarna höll som bäst på att mogna.
Vi fick provsmaka tre vita , ett rött och ett rose´vin. Alla smakade
riktigt goda. Rose´vinet blev i alla fall min favorit.

En riktigt intressant kväll som jag verkligen kan rekommendera.

För nån dag sedan dök det upp ett paket i min postlåda från
en hemlig vän



Spännande...
I det fanns det en rosa/vit randig kökshandduk och en servett förpackning.



 Min hemliga vän har nog sett vilken färg jag gillar.

Sänder ett Varmt TACK till dig, hemliga vän!

M-G

5 kommentarer:

Vform sa...

Oh, det visste inte jag heller ...
tänk om man haft en egen vingård ;O)
Trevligt med paket från vänner man inte känner ... eller !?

Ha det gott!!

Livet på Vestergård sa...

Ja det var nytt för mig också. Det var säkert en intressant kväll.
Roligt med hemliga paket!
Ha en fin helg. Kram Kicki

Sabina sa...

Wow, en vingård i Sundom! Det visste inte jag heller. Ordnar dom någo tillställningar där, jag tänker på vinprovningar el liknande?
Fin gåva du fått!

Skön helg!
Kram Sabina

Lyckoslanten sa...

Tänk så mycket man inte känner till. Låter exotiskt!
Jag fick mitt paket i går. Du fick också en fin gåva! :o)

Louise sa...

Oj en sådan vingård skulle jag också gärna besöka :) Ser frodigt ut!!