tisdag 6 november 2012

Löv i massor.

Vad det är fint med träden då de är gröna och lummiga..... men
på hösten är det inte alls lika roligt då löven faller av.
Och detta år tycks inte ett ända löv blåst iväg till grannen..
Jag har räfsat och kört bort löv i flera dagar. Händerna är ömma
av flera blåsor.
Men man skall ju tänka positivt så.....jag har ju fått vara i frisk luft
och massor med motion (känns det som i alla fall).

Nu är jag nöjd... men ännu har vi buskar som har löv på sig. De
brukar falla först till julen. Då kan jag ju alltid hoppas på att det blåser
och löven dansar iväg till nåt annat ställe.


M-G

3 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Du har ordning och reda på löven ser jag! Fint hus som byggs där i grannskapet, du får gärna återkomma med fler foton vartefter :)

Liljas Corner sa...

Vilka prydliga högar! Kul bild :)
Vi brukar faktiskt inte räfsa. Istället kör J över ett varv med gräsklipparen och samlar upp det mesta, och resten får ligga kvar som gödning. Men i år har det regnat så mycket att allt ligger kvar än... Får se hur det ser ut på våren.

Nyanser av vitt sa...

Vi krattar bara på våren :O) latmaskar som vi är.
Kram Agneta