onsdag 1 maj 2013

1 Maj.

Jag har firat 1 Maj på samma sätt som jag gjort många år förut. Vi har
varit och vårstädat till föräldrarnas villa i Töjby.
Usch vilken kall vind det var. Fast jag kände inte så mycket av den som
var inne och skrubbade fönster, golv och tak.
Det konstiga är att fast släkten ökar med personer så blir vi inte några mera
som är inne och skrubbar. De flesta vill vara ute och räfsa.


                                         
                                    Alla kanske inte var så pigg på att räfsa.....


Och som vanligt var det mjöd tävlingen också. Jag hade dåliga vibbar med mitt mjöd denna gång.
I år ställde fyra olika mjöd tillverkare upp på tävlingen. Å som jag kände så blev jag näst
sist. Vinnaren blev min fd medbloggare JAG.

Förra helgen tog jag mig över till grannlandet igen...närmare bestämt till Umeå.
Shoppade på lördags eftermiddagen och på kvällen var vi till Idunteatern på konsert med
Sarah Dawn Finer.  Sanningen kommer om natten hette konserten.
Mycket ljuvlig musik i nästan två timmar.


Efteråt skulle vi gå och äta riktigt god mat men tyvärr blev det inte alls så. Den resteurang som
vi gick till lyckades inte denna gång göra nån god mat åt oss.
Men vi får väl vara glad att vi överhuvudtaget fick nån mat för mest alla ställen var fullbokade.
Trevligt hade vi i alla fall.
                                    
                         Önskar er alla en bra fortsättning på 1 Maj!  


M-G

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Kul tradition ni har ,säkert en fin konsert ni var på ,kram Nette

Livet på Vestergård sa...

Verkligen fin tradition med städningen och mjödtävlingen. Det är ju så mycket roligare att städa när man är flera!

Lyckoslanten sa...

Det är så intressant att läsa dina inlägg! En trevlig tradition det där och Umeåresan skulle jag gärna ha varit med om också. ♥

Anonym sa...

Today, I went to the beach with my children.
I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said
"You can hear the ocean if you put this to your ear."
She placed the shell to her ear and screamed.
There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic
but I had to tell someone!

My web site ... voyance gratuite