söndag 14 februari 2010

Söndag!

Åter igen har en helg susat förbi. Jag har
hunnit med en hel del i alla fall.
Fredagskvällen började med vattengymnastik,
men hann inte njuta i bastun. Det var bara
att stressa iväg till Halpa Halli och hämta
ut Wc pappret som fotbolls flickorna sålt.

Lördag blev en Vasa dag och till Böle i
Korsholm på förlovningsfest.
På kvällen tittade jag på melodifestivalen.

Söndag vaknar jag till en vackert vinterdag.
Vi åkte till villan och kolla så allt var i
ordning.
Oj, vad mycket snö det var att "pulssa" i.
Det gick över knäna. Var ut på isen också
men det var en våt sörja ovanpå så det var
bara att ta sig upp tillbaks.
Det var riktigt härligt. Kameran var ju förstås
med så här kommer foton.









Den här skylten finns längs vägen till villan.
Vad den betyder vet jag inte.



I dag är den Vändagen eller Alla Hjärtansdag.



Många vänner kom ihåg mig och min familj.
Flera vykort och även paket trillade in.
Grannen kom med en tårta också.


Medan vi var till villan bakade dottern
kladd muffins åt oss. Det doftade så gott av
nybakat då vi kom hem. Jätte goda var de också.


Så nu börjar årets vändag vara över detta år.
I morgon börjar en ny vecka med nya möjligheter!

M-G.

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Härliga bilder från en härlig dag! Tänka sig att det var sörja på isen... Vårtecken? Inte helt fel med privat bagare! Ha en bra vecka! ♥

Vform sa...

Bra motion att pulsa i snön ...
och enda opp till knäna dessutom ;)

Fina bilder!
...och smarriga muffins...

God fortsättning på veckan!

Jessica sa...

Vilken fin dag ni fick vid villan! Det är verkligen härliga tider som väntar i vårsolen nu :) Å fina presenter fick du också!

p.s kladdmuffins låter alldeles finemang ;)

Smycka dig sa...

Hej och Grattis till vinsten av kurbits målade hästen på min blogg.
Maila mig din adress så kan jag skicka den snarast.
evalotta.ki@telia.com

Grattis än en gång
kram Lotta