söndag 21 mars 2010

Sko problem!!!

I går var sonen och jag till Vasa.
Inte lätt att ha med honom för humöret
är slut redan före vi börjat gå i affärer.

Kom att tänka på något som hände på en
stads tur i somras, börjar vara så länge sen
så jag kan avslöja....hm det.
Det var dottern och jag som gick i affärer,
jag var i ett provrum och provade blusar.
Ser i spegeln på mina fötter...hjälp jag har
sandaler på mig men den ena är svart och den
andra är beige. Den beige är arbetssko, det
vill säga att den inte är riktigt ren.
Jag skrattade för mig själv i provhytten, snabbt
ut och berätta åt dottern. Meeenn.. mamma!!!
Nu skulle nya skor in handlas, hinner inte långt i
affären innan jag träffar en bekant. Fötterna
gömdes efter bästa förmåga. Rusar iväg till
skobutik och gömmer den ena skon medan jag provar.
Dottern syns inte till....
Yes!! Nya skor på och de gamla i väskan.
Jaa.. så kan det gå när man stressar. Hemsk
känsla då jag såg mina fötter i provhytten.
Nu kan jag skratta åt det.

Köpte en nejlikbukett åt mig i går.Härliga blommor!!!







På kvällen tittade jag på körslaget. Njöt av
chokladägg. Mums...
Ljuskronorna finns i vår webbshop cadora



Trevligt när ni lämnar kommentarer, Tack!!

♥ Ha det gott!!♥
M-G

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Förlåt att jag skrattar högt för mig själv! :o) Förstår att det var aningen pinsamt! Den där kronan har jag på första parkett i allrummet! Ser att även du har ditt Pentikhjärta! Bra vecka önskar jag Moster och jag!

Vform sa...

Har en bekant som kom i tofflor till barnbarnets studentdimission ... det måste också kännas för jäkl... :-D

Ljuskronorna gillar jag :)

Jättefina blommor!
Skön vecka!

madde sa...

Gud vilka härliga bilder:D Och det känns ju typiskt;)

Vilken härlig blogg:D
Tänkte tipsa om en härlig tävling hos mig. 5st vinner Mat och bak produkter från Mikadesign.

Slut datum den 31. Så skynda in:D

http://maddesmumms.blogg.se/2010/march/tavling-i-sammarbete-med-mikadesignse.html

Livet på Vestergård sa...

Ja då kanske jag också kan avslöja att jag en gång när jag stod i kassan på vår lokala affär märkte att jag hade en sko av var sort på fötterna. (sommarskor då också)
Inte roligt när man märker det men det roar säkert omgivningen :)