onsdag 30 juni 2010

Helgen som gått.

Då börjar midsommaren vara ett minne blott.
Vi var hela helgen vid sommarstugan. Vädret
var riktigt varmt och skönt på midsommaraftonen.
Vi åt ute på verandan och resten av kvällen till
småtimmarna satt vi ute. Det var endast krankarna
som störde.
Gubben hade läst i nån tidning att ättika skulle
hjälpa mot krankarna. Så vi satt ut i två muggar,
men... inte vill jag påstå att det hjälpte.
Blev nog att sätta små facklor mot krankarna att
brinna. De hjälpte åtminstone lite.
Resten av midsommarhelgen blev blåsig och inte alls
så fin. Blev båtkörning, bastu och simning.
En riktigt skön helg.

När vi köpt villan fick vi en present av min mamma
och pappa. Det första vi gör då vi kommer dit flyttar
vi ut "presenten". Kanske ni vill se??
Så här ser den ut.

Han är vår vaktgubbe och han vill gärna ha en slant.
Bra på att tigga är han för många slantar har han fått.

Nått som jag också tycker om att ta fram då vi har
gäster.

Dessa finns också att köpas från Cadora.

Efter att ha latat sig blev det en jobbig måndag.
Det kom tomater i massor, och det är ju bra förstås.
Men blev trött i både armar och ben innan vi hade dem
packade i lådor.


Till sist skall jag visa en bild på mina syren stamträd.
De blommar och är riktigt fina. Och doften är så härlig.



Njut av sommaren!
M-G

9 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Vilket fint porslin ni har på villan! Och vilka mängder med tomater. Det var aningen fler än när jag brukade sommarjobba i min pappas växthus förr i tiden... ;O)

alegni sa...

så vackra syrenerna är!
mmm... skulle inte ha något emot en sådan tomatlåda en gång i veckan ;)
vilken fin tiggargubbe ni har. kanske man borde ha en likadan här hemma vid infarten till huset ;)
ha det gott!

Lyckoslanten sa...

Ja se den där gubben kan hålla bort en och annan oinbjuden tror jag! Bra om han hjälper till med brödfödan dock! ;o) Tomatlådor gillade jag att vika i min barndom, men förstår att det tar litet varstans efter det där tomatpasset! Man kommer inte in på Cadora just nu. Testar senare!
Ha en bra dag! ♥

Nyanser av vitt sa...

Så fräscht med potatis-och gräddfilsskål.
Sköt om dig
Kram Agneta

Louise sa...

Så vackra syrener! Stamsyrener är något nytt för mig...Fräscht porslin! Skön helg!

Annelis hantverk sa...

Så vackra stamsyrener! Nytt för mig, visste inte att de fanns. Jag plockade tomater som ung och hatade värmen i växthusen.
Ha ett fint veckoslut!

Nyanser av vitt sa...

Hej
Ha en mysig helg i stugan. Jag sitter på vår altan nu och bloggar lite växlat med tillverkning av smycken.
Kram Agneta

Pink and white dreams sa...

Härligt med syrener som blommar ännu! Älskar den doften. Fin potatis och gräddfilspyts.
Ha det bra!
Sabi

Nette Cecilia sa...

härlig gubbe! Har ni vägarna förbi ta med en potatis o gräddfil till mig det var kärlek vid första ögonkastet.Kram Nette