lördag 28 mars 2009

"Tvillingan"

Lördag kväll, Yes!!!! I kväll ha jag haft
det riktit bra. Först var jag ut och sprang
några kilometer, men de va tungt! hoho....
Sen i bastun och riktigt värmde upp mig. Sedan
blev det tacos, mums mums.... Och så titta vi
på Robinson, där har de inte lika mycket mat.
Och nu till sist före jag går och sova skall
klockan ställas fram en timme. Det är bättre på
hösten då vi får en timme till godo.

I dag är jag vakt åt våra tvillingar, alltså det
är ju våra torv panncentraler.
På tordan blev de igång körd och har inte alls
gått bra, har mestadels bråkat och stannat igen.

Så idag åkte gubben på ishockeymatch till Björne-
borg. Jag är hemma och håller ordning på " farmen"
meen... gubben hann inte åka före ena pannan alarmerade
ute på gården. Och han hann inte arbeta få igång
den igen. Så då var det bara en kvar.
Och lite före kl sju var det dags för nästa att
stanna.
Alarmet ljöd på gården och blinkade rött, så då var
det dags för mej att gå och vrida av den.
Men som tur va är att oljepannan går. Tack för de!!!

Det är bara att hoppas att de börjar funka bättre
då de blir rätt inställd.
Här på fotot står den ena pannan och den andra går.

Så här ser " Tvillingarna ut"
I morgon kokar församlingen soppa på skolan. de är
jätte bra så slipper jag att koka själv.
Och klimpsoppa är så... gott.
Nu skall jag gå och sova min skönhets sömn.
God Natt!!!

Inga kommentarer: