tisdag 21 april 2009

Loppis

I kväll har jag varit ut på en promenad, men
det var såå... kallt. Fick inga "vibbar" att
våren skall vara på väg ännu.

När jag kom från promenixen så måste jag via
loppisen och titta också. För ända till söndan
är det Loppis här i Pörtom. Byn livar verkligen
upp medan loppisen pågår.
Och det finns nog att fynda massor med kläder och
saker för det är över 60 försäljningsbord.
Själv har jag också ett bord och hit tills är jag
mycket nöjd med försäljningen.

I kväll blev det att köpa rollerblades åt Linette
och skyddsutrusningen åt armar och ben. Rollerbladesen
såg nästan nya ut, de kostade 30€.
Här är en bild på dem.


Vi köpte ett par åt Jesper i söndags för 10 €. De var
inte i lika bra skick men helt bra att rulla med.
På torsdan är det syrran och jag som skall sköta om
"rulljansen" på loppis.

Vi har nu börjat plocka tomater ur våra växthus så
i morgon blir det att vara vid packmaskinen.

Förra veckan var vi på ett besök till Närpes Högstadie
dit dottern skall skickas i skolan i höst.
Allt var ganska så lik som då jag själv gick där i skolan.
Några utbyggnader har gjorts och "kråkslotte" var rivet.
Men det blir säkert spännade för dottern då hon börjar där.
På fredan åker de på besök dit från 6:an..


M-G

Inga kommentarer: