söndag 29 november 2009

1 Advent

Vilken trist och gråmulen dag. Längtar verkligen
efter lite snö och att det skall frysa på lite.
Lite piggar det upp att sätta advents ljusstakarna
i fönstren att lysa.

I går kväll var vi på den årliga återkommande lilla juls-
dansen här i byn. Det var riktigt trevligt med god
mat och sedan dans till Tremolo långt in på
småtimmarna. Barnen firade lilla jul tillsammans med
deras moster och Hasse. Även lilla julstomten hittade dit.

Torsdag till Fredag var syrran, Malin och jag på en
tripp över "potten" till Umeå. Det börjar också vara
tradition för oss. I år låg vi på Scandic hotell Plaza.
Hade det trevligt, fick ganska många julklappar handlade
och så åt vi förstås mycket gott. Kan verkligen rekommendera
Lottas restaurang och deras Plankstek. Mums,mums..... det
smälter i munnen.
Och vi fick verkligen jul stämmning där, allt var så
pyntat och fint.
Här är en bild utanför Strömpilen.

Köpte en ny adventljusstake som jag tycker är så fin, visar
även ett foto på den.

Jag önskar er alla en skön 1 advent.

M-G

1 kommentar:

Lyckoslanten sa...

Jaha jaja. Så liten är världen och jag drog en lott och kommer hit! Och vad ser mitt norra öga... Du får vänta dig ett hemligt pris och jag har självmant tänkt ut hur det kan levereras! :o)