söndag 15 november 2009

Nu är jag skadad!!

Denna dag har verkligen inte varit som jag tänkt....
I går kväll var vi och firade en 50-åring, 25-åring
och en 20-åring. Inte illa det!! Fick massor med god
mat och dryck, och hade det riktigt trevligt.
På småtimmarna gick vi hem i snöoväder, vitt på marken.
När vi vek in på våran gård, vips låg "tjelgen" upp och
ner. Aj,aj vad de tog ont i min vänstra fot. Shit,shit...
Det var en ganska stor "isplätt" som var döljd med snö.
Gubben fick hjälpa mig in och börja kyla ner vristen, men
sjutton vad de tog ont. Kom till sist upp på vinden och i
säng. Så idag har jag haltat på här hemma. Tycker det börjar
kännas lite bättre, har haft den omlindad i dag.

Jag har ju inte tid att ha sjuk fot... Ikea nästa lördag
och mycket annat på gång. Så jäklar....
Blev inget gym för mig idag. Har istället sytt och satt
upp nya gardiner i sovrummet.

Blev riktigt nöjd då jag fick dem uppsatta.
Annat nytt här är att det har flyttat in två nya här.

Dessa två har flyttat hit från Canarie öarna, tog snålskjuts
med mamma och pappa hit. Vi får hoppas de börjar trivas med oss.
Nu skall jag börja gå i snarklådan och jag hoppas verkligen
att min fot är mycket bättre i morgon för jag vill inte
åka till hälsocentralen. Hoppas...hoppas...hoppas.
God Natt!!
M-G.

Inga kommentarer: