torsdag 19 november 2009

Tårtor

Nu har jag äntligen hittat min kamera så jag kan visa lite bilder från förra helgens stenhårda tårttävling.

Min tårta skulle föreställa en prispall som jag skurit ut klubbnamnet i. Tyvärr blev mina gubbar lite trötta så till sist var det bara vinnaren som stod på fötterna och dom andra hade gått och lagt sig. Men så går det då man arbetera i marsipan. Jag borde ha beställt riktiga grejer från en tårt-webshop men det får jag göra ett nytt år om detta blir en tradition.


Eftersom namnet var en av bedömningspunkterna satsade syster yster på humor.



Och så här såg vinnartårtan ut. Tårtan föreställer en riktig karta som klubben brukar använda flitigt.



Alla hade inte satsat på gräddtårtor, det fanns även smörgåstårtor som tävlade.


Ifall ni vill kika på de andra bidragen så kan ni klicka er in på klubbens hemsida där det finns bilder på alla bidrag.

Inga kommentarer: