fredag 22 oktober 2010

Kung Bore

Oj vad det viner i knutarna ikväll. Det verkar som Kung Bore har kommit för att stanna, och jag som verkligen inte var beredd på vinter ännu. Moster kommer verkligen att få sig en riktig chock när hon kommer hem på söndag från södern.

Förra helgen var jag och mamma ut till skogs och hämtade lite granris att lägga över de känsligaste växterna i trädgården. Då passade jag självklart på att plocka trattkantarell. Även om de var lite stelna av det kyliga vädret blev de riktigt bra efter att vi förvällt dem.





Jag och mamma ska på en liten resa över helgen så jag hoppas att vi ska få äta mycket god mat. Men för er som kommer att tillbringa helgen hemma tänkte jag tipsa om en riktigt god pasta som jag hittade på bloggen spontana smaker.



Receptet på denna enkla med goda pastarätt hittar ni här

Malin

4 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Sån tur att ni hann få hem så mycket svamp innan snön som kom i natt! Tack för pastareceptet!
Ha det bra!

Livet på Vestergård sa...

Alltid roligt med tips på nya recept! Jag antar att moster får ställa om sig rejält när hon kommer från värmen till vårt kyliga väder :)

Louise sa...

Efter att jag just stigit på vågen efter vår Tallinnresa skall jag INTE titta på ditt recept hihi....nöjer mig med att läsa ditt inlägg och se dina foton! Ha en bra början på veckan!

Nyanser av vitt sa...

Hej
vad härligt med en skogstur som genererar i såna här skördar.
Kram Agneta