tisdag 5 oktober 2010

Tillbaka

Ta daa, i´m back!! Jag har varit frånvarande så länge att bloggen blivit jag, moster istället för moster och jag. Men nu är jag tillbaka så nu får vi hoppas att jag framöver har något intressant att skriva om.

Förra helgen märkte jag definitivt att sommaren är över för då var jag och mamma i mitt trädgårdsland och rensade och fixade inför vintern. I våras sådde jag palsternackor men tyvärr kom bara 4 stycken upp. De som kom upp blev så stora att jag nästan inte fick upp dem ur jorden.



Jag odlade även rödlök men när jag kom till landet en dag i somras hade fasanerna varit framme och sprättat. Oj vad jag var arg! Om jag skulle ha fått tag på de arma fasanerna då så skulle de ha varit dödens. Som tur så klarade sig några stackars lökar.



Malin

Inga kommentarer: