tisdag 19 januari 2010

Chokladfondant

I söndags hade jag besök av min kompis Y och hennes 1 månaders lill-kille. Tyvärr hade jag inte min kamera i närheten så ni får inte se hur gullig och söt han var.

Nå iallafall tänkte jag att jag skulle bjuda på chokladfondanter som de gör så ofta i halv åtta hos mig. Så jag hade letat upp ett recept på nätet och började på. Enligt receptet skulle man ha mörk choklad men jag tänkte att äh, det går väl med vanlig mjölkchoklad. Sen när jag skulle tillsätta socker så upptäckte jag att oj, det tog tydligen slut när jag bakade sist men det går väl kanske att använda råsocker istället.
Efter de ändringar som jag gjorde så är det kanske inte så konstigt att det inte blev så jättebra... Så nu måste jag pröva igen och följa receptet till punkt och pricka så kan ni få receptet efteråt.


M

Inga kommentarer: