onsdag 13 januari 2010

Tjugondag knut

I dag har jag städat bort julen. Granen är utkastad
och barrade inte alls mycket. Tomtar, änglar snögubbar
mm är ner plockade i lådor och bara väntar på att få
komma fram igen nästa jul.
Så här såg det ut på bordet då de väntade på sin tur
att krypa ner i lådorna.


Det känns riktigt bra att få bort julen städad. Tomtarna
har gjort sitt för denna gång.
Nu blir det ljusare och snart kommer våren.
Jag har börjat med skidsäsongen, har varit och skidat
till elljusspåret här i byn. Härligt och otroligt fina
vyer att se på. Lite dimmigt bara.
Allt har rimfrost på sig nu.




M-G

2 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Vågar nästan inte berätta att jag ännu inte varit ut i skidspåret fastän jag har det så nära :)Men promenader blir det nog nästan varje dag.
Ja visst är det roligt att plocka bort julen nu och vänta på ljuset och våren.
Ha det bra!

Lyckoslanten sa...

Se där hade du en hel hög och de behöver nog få vila drygt tio månader tills det är dags igen! :o) Ser att det är ok om jag länkar... och på tal om länk, så har jag studerat åkern där jag brukar ha mitt skidspår... Borde träna armarna med litet stavgång först (host). Trevlig helg!